Edukacja o Zagładzie stwarza okazję do dyskusji na temat cech demokratycznego społeczeństwa i ich zagrożeń ludzkich postaw i ich uwarunkowań podstawowych wartości w życiu człowieka i społeczeństwa i ich antynomii: dobra-zła, miłości-nienawiści, tolerancji-dyskryminacji, odwagi-tchórzostwa i innych. O Zagładzie uczymy w kontekście walki z rasizmem, antysemityzmem i ksenofobią. Edukacja na ten trudny temat może być dobrym sposobem do kształtowania postaw tolerancji, otwartości, a także odpowiedzialności za przyszłość. "Wybór źródeł" stanowi pomoc dla nauczycieli podejmujących tę problematykę na lekcjach przedmiotów humanistycznych oraz dla uczniów przygotowujących prezentacje maturalne z języka polskiego poświęcone różnym aspektom zagłady Żydów. "Wybór źródeł skierowany" jest również do szerokiego kręgu odbiorców interesujących się historią najnowszą. Może służyć do pogłębienia wiedzy na temat wydarzeń związanych z Zagładą i pomóc zrozumieć to, co wydarzyło się w sercu Europy w połowie XX wieku.