Tego rodzaju publikacja, zupełnie oryginalna i precedensowa na płaszczyźnie polskiej literatury teologicznej, jest wręcz pożądana. Autorka potrafi niuansować problemy, czuje delikatny charakter niektórych zagadnień, zwłaszcza w odniesieniu do dialogu chrześcijańsko-islamskiego, wykazuje się dobrym zmysłem krytycznym i teologicznym, jest doskonale zorientowana we współczesnych nurtach teologicznych, zwłaszcza w chrystologii. Nie ogranicza się do krytyki, ale w trafny sposób ukazując teologiczne i religioznawcze mankamenty analizowanych podręczników, dostrzega także ich zalety. [...] Reforma szkolnictwa, jaka miała miejsce w ostatnim czasie w Polsce, i będąca jej konsekwencją zmiana podstawy programowej dla katechezy, stanowi najlepszą okazję do uwzględnienia wyników badań przeprowadzonych przez Autorkę.dr hab. Ireneusz S. Ledwoń OFM, prof. KULMonografia stanowi poważne dzieło naukowe o wysokich standardach merytorycznych, metodologicznych i formalnych, co sprawia, że zasługuje ona na publikację i udostępnienie szerokiemu gronu odbiorców. Wielokulturowość współczesnych społeczeństw oraz wskazania Kościoła posoborowego dotyczące dialogu międzyreligijnego pozwalają z uznaniem przyjąć publikację. [...] Monografia jest nowatorska, bowiem stanowi opracowanie swoistej luki w refleksji naukowej.ks. dr hab. Paweł Mąkosa, prof. KUL