W ksiazce przedstawiono warunki dobrego zaplanowania calego procesu szkoleniowego oraz sprawnej i skutecznej jego realizacji. Poruszono problemy zwiazane z identyfikacją i analizą potrzeb szkoleniowych. Opisano dzialania i narzędzia umożliwiające zaspokojenie tych potrzeb. Omówiono różne metody szkoleniowe pod kątem ich przydatności, uwzgledniając specyfikę uczenia sie osób doroslych. Podkreślono znaczenie pracy grupowej, a także doboru miejsca i czasu szkolenia. Zwrócono uwage na cele i sposoby oceny jego efektów oraz na pomiar jego skuteczności. Przedstawiono najwazniejsze wymagania stawiane trenerom, od umiejetności których w dużej mierze zależą wyniki przedsięwziecia szkoleniowego. Ksiażka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych szkoleniowców. Skorzystają z niej zarówno osoby mające przygotowanie pedagogiczne, jak i te, które go nie mają. Będzie też z pewnością przydatna dla studentów, którzy przygotowują się do dzialalności trenerskiej.