SPIS TREŚCIWPROWADZENIEROZDZIAŁ I. Koncepcja tworzenia przewag konkurencyjnych w teorii zarządzania1.1. Konkurencyjność w teoriach organizacji1.2. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa1.3. Zdolność przedsiębiorstw do osiągnięcia przewag konkurencyjnych1.4. Proces tworzenia przewag konkurencyjnych a przedsiębiorczość strategicznaROZDZIAŁ II. Zasoby niematerialne a zasobowa koncepcja budowy i utrwalania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw2.1. Zasobowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa2.2. Zasoby niematerialne przedsiębiorstwa w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej2.3. Przegląd koncepcji budowy przewag konkurencyjnych w oparciu o zasoby niematerialne2.4. Wiedza oraz zaufanie jako kluczowe zasoby niematerialne tworzące przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw2.5. Więzi międzyorganizacyjne w procesie utrwalania i budowy przewag konkurencyjnychROZDZIAŁ III. Charakterystyka przedsiębiorstwa przygranicznego3.1. Konceptualizacja pojęcia przygraniczności oraz transgraniczności3.2. Charakterystyka oraz możliwości tworzenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw przygranicznych3.3. Zasoby niematerialne a zdolność dostosowania się przedsiębiorstw sfery MSP do uwarunkowań środowiskowychROZDZIAŁ IV. Budowa przewag konkurencyjnych przez przedsiębiorstwa MSP należące do inteligentnych specjalizacji na obszarach przygranicznych4.1. Podstawy metodyczne prowadzenia badańZałożenia badawczeModel badawczyNarzędzia badawcze, operacjonalizacjaPrzebieg badań4.2. Charakterystyka badanego przedmiotu i obszaru badań4.3. Niematerialne zasoby MSP w procesie podejścia strategicznego do realizacji procesów gospodarczych4.4. Wiedza jako kluczowy zasób niematerialny przedsiębiorstw MSP a zdolność kreowania przewag4.5. Potencjał konkurencyjny zasobów niematerialnych przedsiębiorstw przygranicznychMSP w procesie internacjonalizacji i budowy przewag konkurencyjnych