1. Podstawowe założenia nadzoru ? 1.1. Zadania kuratora 1.2. Ewaluacja zewnętrzna 1.3. Wymagania wobec placówek oświatowych 1.4. Zalecana postawa dyrektora podczas ewaluacji 2. Ewaluacja kuratorium w szkole ? 2.1. Przebieg ewaluacji zewnętrznej 2.1.1. Przygotowanie do ewaluacji 2.1.2. Proces badania w szkole 2.1.3. Podsumowanie i raport 2.1.4. Wskazówki dla dyrektora 2.2. Ewaluacja zewnętrzna zespołu szkół 2.3. Przygotowanie do ewaluacji wewnętrznej w szkole 2.4. Wymagania wobec szkół 2.5. Współpraca dyrektora szkoły specjalnej z kuratorium podczas ewaluacji 2.5.1. Przygotowanie do ewaluacji 2.5.2. Proces badania w szkole specjalnej 2.5.3. Ewaluacja zespołu szkół, w skład którego wchodzi szkoła specjalna 2.5.4. Podsumowanie i raport 2.5.5. Wymagania wobec szkół specjalnych 3. Ewaluacja kuratorium w przedszkolu ? 3.1. Przebieg ewaluacji 3.1.1. Przygotowanie do ewaluacji 3.1.2. Proces badania w przedszkolu 3.1.3. Podsumowanie i raport 3.2. Wymagania wobec przedszkoli 3.3. Ewaluacja zespołu szkolno-przedszkolnego 4. Ewaluacja kuratorium w poradniach psychologiczno-pedagogicznych ? 4.1. Przygotowanie do ewaluacji 4.2. Proces badania w poradni psychologiczno-pedagogicznej 4.3. Podsumowanie i raport 4.4. Rezultaty ewaluacji 4.5. Wymagania wobec poradni psychologiczno-pedagogicznych