Wesoła szkoła” to cykl zawierający wartościowy, sprawdzony przez ostatnie lata materiał dydaktyczny i merytoryczny.
Wychodząc naprzeciw sugestiom nauczycieli i w trosce o zwiększenie atrakcyjności cyklu pod względem edytorskim, przygotowano jego wydanie udoskonalone.
Wprowadzone zmiany miały na celu zwiększenie czytelności materiału na stronie, ujednolicenie piktogramów w podręcznikach i kartach pracy, wymianę zdezaktualizowanych ilustracji na odpowiadające współczesnej rzeczywistości. Część rysunków zamieniono na fotografie. Nalepki, którymi dzieci uzupełniają ćwiczenia, wydano na papierze wielokrotnego użytku.
Komplet do nauczania zintegrowanego w klasie 2. składa się z trzech zestawów książek, z których każdy jest przeznaczony na trzy miesiące nauki.
W skład każdego zestawu wchodzą:
• integralny podręcznik wiodący, który obejmuje następujące kierunki kształcenia: polonistyczne, środowiskowe, muzyczno-ruchowe, plastyczne (z elementami techniki);
• integralne karty pracy wraz z nalepkami i kartami technicznymi;
• matematyczne karty pracy.
Część druga zintegrowanych kart pracy jest przeznaczona do realizacji w grudniu, styczniui lutym. Składa się ona z 80 kart, 1 karty zadań dodatkowych oraz dwóch stronic przeznaczonych na słowniczek ortograficzny, które uczeń tworzy samodzielnie. Do tego dołożono 21 kart technicznych i 4 karty z nalepkami wielokrotnego użytku umieszczone w torebce zamykanej struną.
W kartach pracy, oprócz typowych ćwiczeń w mówieniu i pisaniu, zamieszczono psychozabawy, ciekawostki, rebusy, zagadki, komiksy, zabawy logiczne, propozycje zajęć plastycznych i technicznych.
Wśród kart technicznych znajdują się, wyprodukowane na sztywniejszym kartonie, propozycje działań manualnych, które nawiązują do zagadnień zawartych w podręczniku, np.: szopka betlejemska, ozdoby choinkowe, pudełko, drzewo genealogiczne, nalepki, dydaktyczna gra planszowa pt. „Czy śnieg jest biały", wieńcząca trzymiesięczny cykl edukacyjny. Nauczyciel może wykorzystać grę jako sprawdzian zdobytych wiadomości lub używać jej według własnej inwencji oraz potrzeb. Tutaj też nauczyciel znajdzie karty ze sprawdzianami, wyjęte z bloku książki, które warto odebrać dzieciom na początku roku szkolnego.
Dzięki ścisłemu powiązaniu treści kart zintegrowanych z kartami matematycznymi i utworami w podręczniku w ramach tematów dnia i kolejnych bloków tematycznych, wszystkie części zestawu książek stanowią spójną całość, umożliwiającą realizowanie założeń edukacji zintegrowanej.
Pomocą w korzystaniu z tak pomyślanego kompletu książek jest system oznaczeń zawarty w podręczniku i kartach pracy. Na górze strony umieszczono kolorową belkę, oznaczającą poszczególne bloki tematyczne. Każda dwustronna karta ma swój numer. Na belkach w podręczniku zamieszczono symbol książeczki z odsyłaczami: na kratce wpisano numery kart matematycznych, a na liniach - numery kart zintegrowanych.