Rozwój rynku nowych technologii sprawia, że kluczową rolę w zarządzaniu przedsięwzięciami odgrywają standardy, ponieważ tylko one mogą umożliwić sprawne współdziałanie wielu organizacji w opracowywaniu wspólnego projektu, skoordynowanego współdziałania dostawcy i nabywcy produktu lub usługi oraz stałego podnoszenia jakości świadczonych usług. Stosowanie standardów przez organizacje w odniesieniu do określonego systemu umożliwia ustanowienie wspólnej terminologii oraz wskazanie przepływu informacji i interfejsów pomiędzy zaangażowanymi w realizację projektu organizacjami.Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie czytelnikowi podejścia, jakie jest stosowane do zarządzania systemami i usługami w świetle istniejących norm opracowanych przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO). Wspólną cechą omawianych tu norm jest stosowanie procesów, które są zbiorem zdefiniowanych działań.Książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zainteresowanych tworzeniem systemów i świadczeniem usług IT.