Słowo wstępne (Witold Kołodziejski) / 9Wybrane działania KRRiT na rzecz równouprawnienia i walki ze szkodliwymi stereotypami w kontekście europejskim (Agnieszka Wąsowska) / 13Wprowadzenie / 31Rozdział 1. Metodologia i tło teoretyczne / 35Materiał badawczy / 35Konteksty sytuacyjne ekspozycji postaci / 37Stereotypy kobiet / 42Procedura kodowania / 51Rozdział 2. W gronie rodziny i przyjaciół – ogólny wizerunek kobiet w serialach / 57Ekspozycja czynna w serialach / 57Ekspozycja bierna w serialach / 59Konteksty w serialach / 60Rozdział 3. W poszukiwaniu codziennej równowagi – kobiety w serialach obyczajowych (telenowelach) / 65Konwencja w serialach obyczajowych / 65Stereotypy, role i relacje w serialach obyczajowych / 67Ekspozycja czynna w serialach obyczajowych / 71Ekspozycja czynna w „M jak miłość” / 72Ekspozycja czynna w „Pierwszej miłości” / 73Ekspozycja bierna w serialach obyczajowych / 74Ekspozycja bierna w „M jak miłość” / 75Ekspozycja bierna w „Pierwszej miłości” / 76Konteksty w serialach obyczajowych / 77Konteksty w „M jak miłość” / 79Konteksty w „Pierwszej miłości” / 82Rozdział 4. Rekonstrukcje przeszłości – kobiety w serialach historyczno-obyczajowych / 85Konwencja w serialach historyczno-obyczajowych / 86Stereotypy, role i relacje w serialach historyczno-obyczajowych / 88Ekspozycja czynna w serialach historyczno-obyczajowych / 95Ekspozycja czynna w „Koronie królów” / 95Ekspozycja czynna w „Wojennych dziewczynach” / 96Ekspozycja bierna w serialach historyczno-obyczajowych / 96Ekspozycja bierna w „Koronie królów” / 98Ekspozycja bierna w „Wojennych dziewczynach” / 99Konteksty w serialach historyczno-obyczajowych / 100Konteksty w „Koronie królów” / 102Konteksty w „Wojennych dziewczynach” / 104Rozdział 5. Równouprawnienie w świecie zbrodni – kobiety w serialach kryminalno-obyczajowych / 109Konwencja w serialach kryminalno-obyczajowych / 110Stereotypy, role i relacje w serialach kryminalno-obyczajowych / 112Ekspozycja czynna w serialach kryminalno-obyczajowych / 118Ekspozycja czynna w „Diagnozie” / 119Ekspozycja czynna w „Pułapce” / 119Ekspozycja bierna w serialach kryminalno-obyczajowych / 120Ekspozycja bierna w „Diagnozie” / 121Ekspozycja bierna w „Pułapce” / 122Konteksty w serialach kryminalno-obyczajowych / 124Konteksty w „Diagnozie” / 126Konteksty w „Pułapce” / 128Rozdział 6. Zabawne i przebojowe – kobiety w serialach komediowo-obyczajowych / 131Konwencja w serialach komediowo-obyczajowych / 131Stereotypy, role i relacje w serialach komediowo -obyczajowych / 133Ekspozycja czynna w serialach komediowo-obyczajowych / 138Ekspozycja czynna w „Dziewczynach ze Lwowa” / 138Ekspozycja czynna w „Przyjaciółkach” / 139Ekspozycja bierna w serialach komediowo-obyczajowych / 140Ekspozycja bierna w „Dziewczynach ze Lwowa” / 141Ekspozycja bierna w „Przyjaciółkach” / 142Konteksty w serialach komediowo-obyczajowych / 143Konteksty w „Dziewczynach ze Lwowa” / 145Konteksty w „Przyjaciółkach” / 147Porównanie seriali – podsumowanie / 149Literatura / 159Spis tabel / 165Spis wykresów / 167