Eric Maigret, profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III, Sorbonne-Nouvelle, pracownik naukowy w krajowym Centrum Badań Naukowych, wykładowca w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu.
Chociaż rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna, trudna jest jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie, oscylując między protestami przeciwko skandalizującym programom typu reality show, przeciwko zaniedbywaniu kultury i demokracji na korzyść `komunikatywności`, a nadzieją na przejrzystość i wiarygodność, jaką umożliwiają nowoczesne techniki przekazu.
Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach nie pomija aspektów krytycznych i zarysowuje nowe perspektywy poznawcze.
Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i nad odbiorem, podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa.
Książka Erica Maigret jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem dla wielu dziedzin humanistyki. Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę. Atrakcyjny przedmiot i zalety stylu pisarskiego autora sprawiają, że książka będzie wydarzeniem rynkowym.