Wprowadzono dwuznaki: rz, dź, dż. Kontynuowane są ćwiczenia mające na celu utrwalenie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach i zdaniu. Dziecko uzupełnia zdania, pisze odpowiedzi na pytania. Tworzy związki wyrazowe. Przepisujei pisze z pamięci. Czyta krótkie teksty, zdania, wyrazy. Poznaje pojęcie alfabet. Tworzy wyrazy i zdania z rozsypanych liter lub sylab. Nazywa niektóre cechy osób. Opowiada historyjkę obrazkową, wypowiada się na dany temat. W tej części podręcznika opracowano ćwiczenia do lektur `Jak Wojtek został strażakiem- oraz `Szewczyk Dratewka`. Wprowadzono liczby: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Uczeń dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20, rozwiązuje zadaniaz treścią, pisze nazwy liczb (słownie). Mierzy odcinki.
Tematyka:
Aprobata: MEN 88/1/2009.