Aprobata: MEN 88/1/2009
Wprowadzono litery: ó, ń, ś, ź, ć oraz dwuznaki: sz, cz, dz. Kontynuowane są ćwiczenia mające na celu utrwalenie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach i zdaniu. Uczeń liczy głoski, litery i sylaby w wyrazach, dowiaduje się, co to jest dwuznak. Poznaje pojęcie rodzina wyrazów, uczy się stosować przecinek przy wyliczaniu, rozróżnia nazwy ludzi, rzeczy, roślin i zwierząt. Dziecko układa coraz dłuższe pytania i inne zdania, wykonuje ćwiczenia, dzięki którym bogaci słownictwo i doskonali umiejętność wypowiadania się na dany temat np. opowiada historyjkę obrazkową, swobodnie mówi o przeczytanym lub wysłuchanym tekście. Ćwiczy technikę czytania i pisania. Uczeń wykonuje obliczenia w zakresie 10, poznaje liczby parzyste i nieparzyste, jednostkę miary płynów - litr, jednostkę masy - kilogram. Wykonuje proste obliczenia praktyczne z zastosowaniem skrótów kg i l. Dowiaduje się, co to jest oś liczbowa i jakie ma zastosowanie. Wtej części zaprezentowano nuty i pokrótce omówiono ich budowę.
Tematyka: