Aprobata: MEN 88/1/2009.
Wprowadzono litery: p, z, r, c, w, f. Zaproponowano ćwiczenia mające na celu utrwalenie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach, zdaniu oraz o znakach na końcu zdania (. ? !). Uczeń różnicuje samogłoski i spółgłoski oraz litery podobne kształtem lub brzmieniem, układa zdania i wyrazy, uzupełnia zdania. Dziecko uczy się wypowiadać na dany temat, np. układa zakończenia historyjki obrazkowej, opisuje reprodukcję obrazu. Pojawiają się krótkie teksty przeznaczone dosamodzielnego czytania. Kształtowana jest umiejętność słuchania ze zrozumieniem oraz technika czytania. Wprowadzono liczbę 8. Uczeń dodaje i odejmuje liczby w zakresie 8, rozwiązuje zadania z treścią i działania, w których zastosowano pojęcia: tyle więcej, tyle mniej. Dziecko poznaje kalendarz, nazwy miesięcy i pór roku oraz zegar; wykonuje obliczenia zegarowe.
Tematyka: