Cykl Razem w przedszkolu obejmuje książki dla Pierwszego Etapu Edukacyjnego, stanowiącego przedpole dalszej, systematycznej edukacji szkolnej. Treść książek wspiera szeroko pojęty proces rozwijania dziecka w różnych sferach, łącznie z elementami dotyczącymi początkowej nauki czytania, pisania i treści matematycznych.
Przygotowana propozycja odciąży nauczycielki przedszkola od żmudnego przygotowywania indywidualnych pomocy dla dzieci i usprawni ich pracę wychowawczo – dydaktyczną.
Różnorodność propozycji edukacyjnych, zawarta w pakiecie Razem w przedszkolu rozwija wszystkie procesy poznawcze i służy dobremu przygotowaniu dzieci do realizacji zadań czekających na nie w szkole.
Pakiet składa się z pięciu woluminów zatytułowanych Karty pięciolatka i Wyprawka pięciolatka. Karty są skorelowane z Wyprawką i stanowią uzupełniającą się wzajemnie całość. Karty pracy. Cz.1. i Wyprawka. Cz.1. obejmują dwa miesiące zajęć – wrzesień i październik. I kolejno części 2. – listopad, grudzień, części 3. – styczeń, luty, części 4. – marzec, kwiecień,
Części 5 – maj, czerwiec.
Materiał ćwiczeniowy zawarty w Kartach pięciolatka 3 realizuje tematy: Mamy zimę. Wiwat Nowy Rok!, Urządzenia techniczne ułatwiają nasze życie, Bawimy się na balu, Zimowe zabawy i sporty, Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne, Jest zima, ubieramy się ciepło, Moja ojczyzna i moja stolica, Szanujemyśrodowisko w którym żyjemy i zapoznaje z literami drukowanymi N, E, B, S, R, P, Z, W (oswojenie z obrazem litery), cyframi i liczbami 8 i 9. Występują ćwiczenia rozwijające słuch językowy dziecka, wyrazy do globalnego czytania, dzieleniewyrazów na sylaby, opowiadanie treści obrazków sytuacyjnych, przeliczanie w zakresie 9, ćwiczenia z wykorzystaniem nalepek wielokrotnego użytku, zadania służące rozwijaniu gotowości do pisania, między innymi sprawności dłoni w rysowaniu różnych linii oraz różnorodne zadania rozwijające dziecko w sposób wszechstronny. Obok eksponowania liter i cyfr, pojawiają się zadania zmierzające do zapamiętania ich nazwy i kształtu. Jest to zapoznanie i oswojenie z obrazem litery, a nie wprowadzanie litery do obowiązkowego opanowania. Działania te obejmują taki stopień trudności, aby każde dziecko mogło je wykonać i tym samym osiągnęło sukces, będący zachętą do dalszej pracy.