Publikacja w usystematyzowany sposób przybliża problematykę wybranych zagadnień współczesnego M&A (Mergers and Acquisitions). Transakcja M&A umożliwia skokowy rozwój biznesu, gwałtownie zmieniając konkurencyjność przedsiębiorcy. Jest z pozoru podobna do operacji zakupu określonego dobra, ale z uwagi na specyficzny przedmiot charakteryzuje się nie tylko dużą złożonością i stopniem komplikacji, lecz także unikalnością. Przygotowanie i przeprowadzenie takiej transakcji w sposób efektywny pod względem kosztowym i czasowym wymaga doświadczenia i umiejętności menedżerskich.W książce przedstawiono m.in. następujące zagadnienia:- typowe operacje (transakcje) M&A,- zasadnicze fazy typowego procesu M&A i ich cechy,- transakcyjne punkty krytyczne,- nabywanie spółek poza granicami Polski,- identyfikacja przedmiotu transakcji – rola doradców prawnych i finansowych na tym etapie,- moc wiążąca i szczegółowość dokumentacji poprzedzającej (inicjującej) właściwą transakcję M&A,- badanie due diligence,- umowy w transakcjach M&A oraz typowe postanowienia umowne,- wzajemność świadczeń sprzedającego i kupującego,- uprawnienia sprzedającego w przypadku nieotrzymania ceny w umówionym terminie,- modele ustalenia ceny w transakcjach M&A,- odpowiedzialność sprzedającego za niezgodność oświadczeń i zapewnień ze stanem rzeczywistym,- umowy i relacje z kluczowymi klientami i dostawcami,- działania potransakcyjne,- mapowanie ryzyk,- najważniejsze elementy planowanego połączenia,- startupy – zarys specyfiki z perspektywy M&A.Autorzy na podstawie swoich bogatych doświadczeń w transakcjach M&A, próbują również ocenić, jaki wpływ na przyszły kształt procesów M&A, a także na treść niektórych regulacji oddziałujących na działalność spółek wywrze kryzys związany z COVID-19.