Publikacja stanowi zbiór odpowiedzi na pytania dotyczące zasad prowadzenia postępowania administracyjnego po dużej nowelizacji z czerwca 2017 r. Znaczna ilość nowych, a także zmienionych przepisów, budzi wiele wątpliwości dotyczących prawidłowego stosowania prawa. Książka oferuje odpowiedzi na wiele z tych pytań, stanowiąc pożyteczne narzędzie dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie postępowania administracyjnego, a także za wydawanie decyzji administracyjnych. Poruszane w książce problemy dotyczą całkiem nowych instytucji prawnych wprowadzonych do postępowania administracyjnego, jak i tych, które zostały zmienione.Nowelizacja ustawy z 14.6.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257) wprowadzona na mocy ustawy z 7.4.2017 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2017 r. poz. 935) doprowadziła do największych od kilku lat zmian w procedurze administracyjnej. Oprócz zmiany szeregu istniejących już instytucji prawnych, nowelizacja wprowadziła także zupełnie nowe rozwiązania, jak choćby możliwość polubownego załatwienia sprawy przed organem administracji publicznej w drodze mediacji, milczące załatwienie sprawy, czy postępowanie uproszczone.Z uzasadnienia do projektu nowelizacji wynika, że głównymi celami ustawodawcy była chęć usprawnienia postępowania administracyjnego, zmniejszenie ilości rozstrzygnięć kasatoryjnych, czy wprowadzenie bardziej partnerskiego podejścia administracji do obywateli. Z pewnością jednak, pomimo zamiarów ustawodawcy, tak istotne zmiany wprowadzone jednorazowo muszą powodować wątpliwości co do prawidłowego stosowania nowych przepisów. Niniejsza publikacja zawiera odpowiedzi na wątpliwości, które pojawiają się w związku ze stosowaniem nowych przepisów prawnych wprowadzonych do postępowania administracyjnego, jak i tych, które zostały jedynie zmienione.