Niniejszy słownik zawiera objaśnienia pojęć związanych z treściami nauczania podstaw przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych. Podstawy przedsiębiorczości nie stanowią osobnej dyscypliny naukowej, nie mają więc własnego systemu pojęciowo-terminologicznego i dlatego pozycja ta zawiera terminy z różnych dziedzin nauki. Omówiono w niej ponad 1700 haseł obejmujących pojęcia z zakresu: ekonomii, prawa, psychologii, socjologii, politologii, bankowości, rachunkowości, podatków i ubezpieczeń oraz - w mniejszym stopniu - technologii informacyjnej, geografii, historii i wiedzy o społeczeństwie. Jest to pierwszy na rynku słownik do tego przedmiotu, w pełni obejmujący jego bogatą problematykę. Słownik jest ściśle skorelowany z pozostałymi elementami zestawu do nauczania podstaw przedsiębiorczości Wydawnictwa Nowa Era, co umożliwia pełne wykorzystanie całego pakietu do prowadzenia lekcji.