Książka Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejścieintegracyjno-inkluzyjne jest pracą interdyscyplinarną. (… )Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwopolonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale teżpedagogika i socjologia. (… ) Przedstawione cele pracy są bardzoambitne. Monografia ma być z jednej strony „nową” dydaktyką języka,z drugiej – zakreślać obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznejdo realizacji tego celu. (… ) Rzeczywiście, obecność uczniów z doświadczeniemmigracyjnym wymaga zupełnie innej dydaktyki. (… )Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarnościi koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym,dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającąi edukacją pozytywną. (… ) Przedstawione szerokie obszary naukowedotyczące nowej dydaktyki wymagają starannego przygotowania nauczyciela,specyficznej organizacji procesu dydaktycznego i działańlegislacyjnych.