Książka ma formę przewodnika kompleksowo przedstawiającego najważniejsze zagadnienia podatkowe, z którymi spotykają się krajowe oraz zagraniczne podmioty prowadzące działalność marketingową na polskim rynku.W publikacji omówiono m.in.:- pojęcia reklamy i reprezentacji na gruncie podatkowym,- loterie promocyjne i konkursy,- rozliczanie rabatów, bonów, sprzedaży premiowej i nieodpłatnych wydań,- zmianę przepisów karnych w zakresie odpowiedzialności za wystawianie tzw. pustych faktur,- najnowsze zmiany w podatkach dochodowych dotyczące prezentowanej problematyki (m.in. zwolnienie z PIT wypłaty nagród w konkursach),- nowe regulacje prawne dotyczące opłaty reklamowej oraz ich praktyczną implementację,- dokumentowanie wykonania usług marketingowych,- opłatę reklamową od tablic i urządzeń reklamowych,- podatkowe ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu i sponsoringu,- transgraniczne aspekty prowadzenia działalności marketingowej (w tym rozliczenie „podatku u źródła”, importu usług w VAT),- najczęściej spotykane problemy branży reklamowej związane z cenami transferowymi, prawem celnym i prawem karnym skarbowym.Autorzy przybliżyli również stanowisko doktryny i najnowsze orzecznictwo sądów krajowych oraz interpretacje urzędowe organów administracji, a także orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.