Nowe, zmienione i zaktualizowane wydanie podręcznika!Autorzy wprowadzili zmiany obejmujące ponad 80% pierwotnych treści oraz uwzględnili najnowsze uregulowania prawne, w tym aktualną ustawę o rachunkowości.Książka stanowi spójne kompendium wiedzy z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Zaprezentowano w niej metody analizy i diagnostyki służące do oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa, oceny czynników determinujących jego wyniki ekonomiczne oraz do wyboru kierunków rozwoju i kształtowania struktury kapitału, a także metody i techniki uwzględniania czasu w badaniach analitycznych.Książka, w sposób całościowy i usystematyzowany prezentując podstawowe zagadnienia oceny finansowej przedsiębiorstw, omawia: ocenę bieżącej działalności przedsiębiorstwa - istotę i wstępną analizę sprawozdania finansowego, badanie kondycji finansowej przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego płynności finansowej, stopień zadłużenia, sprawność działania, zyskowność oraz ocenę rynkową wartości akcji i kapitału, sposoby badania czynników kształtujących wyniki finansowe przedsiębiorstw, przychodów ze sprzedaży oraz kosztów; ocenę jego działalności rozwojowej, w której najważniejsze są decyzje inwestycyjne - metody i techniki uwzględniania czasu w badaniach analitycznych, problematykę kształtowania struktury i kosztów kapitału, metody oceny opłacalności przedsięwzięć i związanego z nimi ryzyka.Metody oceny przedsiębiorstwa oparte na standardach wypracowanych w gospodarce rynkowej zostały szeroko zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z polskiej praktyki gospodarczej. Ułatwia to przyswojenie prezentowanych treści i ich wykorzystanie nie tylko w procesie dydaktycznym, ale i bezpośrednio w przedsiębiorstwie.Podobnie jak poprzednie wydania, podręcznik zawiera wiele tabel, wykresów i rozwiązanych przykładów z analizy finansowej przedsiębiorstwa, co podnosi jego wartość dydaktyczną.Jest to podstawowy podręcznik do przedmiotu Analiza finansowa przedsiębiorstwa oraz pomocniczy do innych przedmiotów dotyczących finansów przedsiębiorstw dla studentów wszystkich uczelni na kierunkach: zarządzanie i marketing, finanse i bankowość, ekonomia, a także dla studentów studiów podyplomowych oraz dla praktyków.