SPIS TREŚCI WprowadzenieANDRZEJ DĄBRÓWKA, MACIEJ MICHALSKI, WstępMACIEJ MICHALSKI, Mediewalizm w kulturze popularnej - dalszy ciąg wstępCzęść I. Translatio stndii w kulturze intelektualnej i literackiej średniowieczaMIECZYSŁAW MEJOR, Rozważania o antyku w polskim średniowieczuDOROTA GACKA, „Diabeł narodził się w Atenach", czyli o niechęci do antyku w Eklodze TeodulaPIOTR SALWA, Wczesna recepcja Dekameronu Boccaccia we Francji (1414 - 1545)MARIA WICHOWA, Exhortatio ad paenitentiam Dominika z Prus (Kartuza, 1382-1460) i parafrazy tego dzieła w polskiej poezji zakonnej. Transfer średniowiecznej duchowości do barokowego nauczania franciszkańskiegoCzęść II. Mediewalizm w kulturze nowożytnej i współczesnejMARIUSZ KAZAŃCZUK, Czy Bartosz Paprocki korzystał z Kroniki Galla?DOROTA GACKA, Z jakiego rękopisu Galla Anonima korzystał Bartosz Paprocki? (aneks do artykułu Mariusza Kazańczuka)MAŁGORZATA RYGIELSKA, Chrześcijaństwo w Polsce wieków średnich w ujęciu Ignacego Lubicz CzerwińskiegoMATEUSZ KOSONOWSKI, Problem recepcji dzieła De imitatione Christi (przypisywanego Tomaszowi z Kempen) w Księgach narodu i pielgrzymstwa polskiego Adama MickiewiczaMAŁGORZATA DELIMATA-PROCH, Kiedy obca (władczyni polskiego średniowiecza) staje się wrogiem? Refleksja na temat narzędzi i źródeł inspiracji autorów popularnonaukowych opracowań dziejów Polski końca XIX i początków XX wiekuADAM REGIEWICZ, Polityczność średniowieczności. Dante - Villon - Chaucer, czyli dyskurs władzy w literaturze popularnej TOMASZ GRZEBYK, Refleksja nad sposobem ukazania średniowiecza we współczesnej kinematografu — edukacja czy popularyzacja?