W trzecim roku nauki z cyklem Nasze „Razem w szkole”
- utrwalamy umiejętność czytania – dzieci trenują czytanie ze zrozumieniem i coraz śmielej interpretują tekst literacki, analizują tekst użytkowy;
- kształcimy mówienie – ćwiczymy rozbudowane odpowiedzi na pytania do tekstu: wyciąganie wniosków, opowiadanie, interpretowanie tekstów literackich i poezji; dzieci przewidują dalszy rozwój wypadków, oceniają zachowanie postaci, ćwiczą podstawy empatii i wrażliwość;
- uczymy gramatyki i ortografii na poziomie elementarnym;
- przygotowujemy do rozumienia niedosłownego (frazeologizmy, przysłowia itp.);
- uczymy wypowiedzi pisemnych na zadany temat (do zapisania w zeszycie przedmiotowym);
- uczymy zachowań społecznych;
- kontynuujemy kształcenie matematyczne – rozwijamy umiejętności matematyczne w zakresie 1000 przez ćwiczenia rachunkowe, różne typy zadań, zadania nietypowe, początki analizy danych, propedeutykę kombinatoryki;
- uczymy przyrody (oddzielny podręcznik w drugim półroczu) – utrwalamy i poszerzamy wiedzę na temat polskiej fauny i flory, pokazujemy zjawiska przyrodnicze, uczymy zachowań i działań społecznych w obliczu klęsk żywiołowych;
- uczymy podstaw muzyki – uczymy nut, pokazujemy proste zapisy nutowe na pięciolinii, uczymy wykonywania prostych melodii na instrumentach akustycznych, rozpoznajemy wybrane instrumenty i głosy;
- rozwijamy twórczą aktywność dziecka w zakresie plastyki i techniki – malowanie różnymi technikami, wykonywanie wyklejanek, collage’y oraz makiet. Propedeutyka wiedzy o sztuce w oddzielnym podręczniku na drugie półrocze.
Zeszyty wspomagają naukę z podręcznikiem, pomagają utrwalić potrzebne umiejętności. Atrakcyjne ćwiczenia, ciekawe zadania, nietypowe rozwiązania stron, ciekawa rozkładówka z pracami artystycznymi, zestaw zadań niestandardowych sprawią, że dziecko nie znudzi się utrwalanym materiałem.