Czy zauważyliście Państwo, jak mało geometrycznych treści znajduje się w polskim nauczaniu początkowym? Jak rzadko uczniowie klas 1–3 zajmują się podczas zajęć obiektami geometrycznymi? W otaczającym nas świecie można znaleźć wiele atrakcyjnych i kształcących modeli różnych obiektów geometrycznych, zwłaszcza przestrzennych, czyli brył. Poprzez bezpośredni kontakt z tymi modelami, wykonywanie z ich pomocą różnych eksperymentów, uczniowie mogą rozwijać swoje geometryczne intuicje i swoją wiedzę. Zacznijmy od zaopatrzenia się w odpowiednią ilość potrzebnych pomocy: kwadratowych kolorowych karteczek, nożyczek i kartek, geoplanów i gumek, prostokątnych (bezpiecznych) lusterek. Przykłady pracy z tymi pomocami są opisane w poszczególnych działach książki.Zachęcamy do wspólnego ze swoimi uczniami „geometrycznego” eksperymentowania. Opisane w tej książce eksperymenty są dostępne i kształcące zarówno dla dzieci w klasach 1–3, jak i w starszych klasach szkoły podstawowej.