Gastronomia jako ogniwo sfery usług pełni ważne funkcje gospodarcze i społeczne. Dostarczając wysoko przetworzone produkty żywnościowe, może się przyczyniać do unowocześnienia spożycia oraz korzystnie wpływać na poziom życia ludności. Książka stanowi całościowe opracowanie z dziedziny marketingu w gastronomii.Autor omówił w niej:· pojęcie i rolę gastronomii w gospodarce rynkowej,· istotę i specyfikę marketingu w gastronomii,· usługę gastronomiczną jako produkt,· strategie produktu w gastronomii indywidualnej i systemowej,· dystrybucję usług gastronomicznych,· kształtowanie cen w gastronomii,· promocję usług gastronomicznych,· usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie,· usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy szkół o profilu turystycznym. Dostarcza niezbędnej wiedzy osobom zatrudnionym w biznesie restauracyjno-hotelarskim.