Przygotowane przez nas ćwiczenia podane są w interesującej, baśniowej konwencji.Dziecko odwiedza zamkowe komnaty, zdobywając nowe umiejętności. Akcja toczy się wokół kolejnych poznawanych liter, dziecko ćwiczy funkcje wzrokowe, słuchowe, ruchowe oraz ich integrację 2, podnosi kompetencje językowe, rozwija zdolności logicznego i twórczego myślenia. Opanowując sztukę czytania połączoną ze sztuką pisania, rozwija się wszechstronnie.W wędrówce po KRAINIE LITER potrzebny jest dziecku cierpliwy, dorosły towarzysz, który odczyta umieszczone w ramkach polecenia, będzie czuwać nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń. Niekiedy w przypisach umieszczone są dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia. Ważne jest przestrzeganie kolejności wykonywania zadań.Każda litera prezentowana jest na kilku stronach. Do utrwalenia kształtu i prawidłowego kierunku pisania liter wykorzystujemy stosowaną w kinezjologii edukacyjnej leniwą `ósemkę`. Umożliwia to wytworzenie prawidłowych nawyków ruchowych podczas pisania, kształci integrację wzrokowo-ruchową oraz sprzyja aktywizowaniu prawej i lewej półkuli mózgu.Ważnym elementem pracy z dzieckiem w proponowanej koncepcji są ćwiczenia ruchowe. Pierwsze objawy zaburzeń mogących świadczyć o ryzyku dysleksji można zaobserwować już w okresie wczesnodziecięcym, właśnie w obszarze rozwoju ruchowego.Najnowsze odkrycia naukowe pokazują coraz większy związek ciała i umysłu. Ruch, organizując pracę układu nerwowego, otwiera .wrota. uczenia się .