Pierwsze na polskim rynku opracowanie prezentujące miejsce i rolę kultury fizycznej w kreowaniu produktu turystycznego. W swej nowatorskiej i interdyscyplinarnej pracy autor: -opisuje zjawiska na styku turystyki fizycznej, korzystając z osiągnięć nauk ekonomicznych -podejmuje próbę rozpoznania związków między kulturą fizyczną i turystyką -ukazuje możliwości oraz społecznie oczekiwane kierunki poszerzania produktów oferowanych na rynku turystycznym o wartości związane z kulturą fizyczną -akcentuje aspekt praktyczne omawianego zagadnienia
Publikacja adresowana do studentów oraz przedstawicieli nauk o kulturze fizycznej oraz nauk o turystyce, zwłaszcza osób zainteresowanych kwestią upowszechniania wartości związanych z kulturą fizyczną (aspekt społeczny) oraz organizatorów imprez turystycznych (aspekt ekonomiczno-marketingowy). Może być polecana jako podręcznik w Akademiach Wychowania Fizycznego oraz w innych uczelniach kształcących kadry w zakresie kultury fizycznej i turystyki.