Publikacja przedstawia sposoby wdrażania i realizowania zadań kontroli zarządczej w jednostkach systemu oświaty, z uwzględnieniem ich specyfiki związanej w szczególności z wypełnianiem procesu dydaktyczno-wychowawczego.Omówione w niej zostały poszczególne obszary kontroli zarządczej, takie jak:- istota i jakość kontroli zarządczej,- zarządzanie ryzykiem,- mechanizmy kontroli,- informacja i komunikacja,- monitorowanie i ocena.Publikacja została wzbogacona o przykładowe wzory dokumentów, w tym: zarządzenia, arkusze identyfikacji ryzyka, instrukcje, ankiety samooceny, a także praktyczne ujęcie przedmiotowego zagadnienia, które będzie pomocne przy wdrażaniu oraz analizie bieżącego stanu kontroli zarządczej w danej jednostce.W opracowaniu uwzględniono poglądy przedstawicieli doktryny oraz orzecznictwo sądowe i stanowiska wyrażane przez organy kontroli. Autorka odwołuje się również do aktualnej sytuacji prawnej wywołanej epidemią COVID-19 i obowiązków kontroli zarządczej związanych z nową rzeczywistością.