Książka dotyczy tematyki komunikacji marketingowej, która stanowi element komunikacji społecznej, a jednocześnie część systemu działań przedsiębiorstwa zmierzających do identyfikowania i kształtowania zachowań uczestników rynku: konsumentów, pośredników handlowych i konkurentów. Autorka opisuje w niej sposoby wykorzystania mechanizmów perswazyjnych związanych z kształtowaniem opinii, postaw i zachowań klientów wobec przedsiębiorstw i ich ofert. Wskazuje na funkcję konkurencyjną komunikacji marketingowej będącej ważnym elementem rywalizacji podmiotów rynkowych o uwagę, wybory i lojalność konsumentów.Szczegółowo przedstawia m.in.:- istotę komunikacji marketingowej, jej cechy i funkcje,- zadania komunikacji marketingowej oraz wykorzystywanych do ich realizacji narzędzi i kanałów przekazu,- specyfikę komunikacji marketingowej wybranych kategorii dóbr oferowanych na rynku,- uwarunkowania projektowania i realizacji komunikacji marketingowej,- czynniki wpływające na osiąganie zakładanych przez przedsiębiorstwo celów komunikacji marketingowej,- modele ujmowania i pomiaru efektów komunikacji marketingowej,- rezultaty komunikacji marketingowej w czasie (m.in. mediowe, komunikacyjne i biznesowe, kapitał marki i kapitał relacyjny).