Aszik-KeribDramat romantyczny oparty na motywach poematu XIX-wiecznego pisarza rosyjskiego - Michaiła Lermontowa. Jeden z najwybitniejszych filmów Siergieja Paradżanowa. Malarskie kino o intensywnej barwie i orientalnym wzorze. Poświęcony pamięci Andreja TarkowskiegoBarwy granatuBarwy granatu Siergieja Paradżanowa opowiadają historię XVIII-wiecznego ormiańskiego poety Sajat-Nowy. Film jest serią poetyckich obrazów, wypełnionych rozmaitymi symbolami i alegoriami odwołującymi się do ormiańskiej tradycji i kultury. Film uważany za fenomen kulturowy. Manifestacja indywidualności i wolności kreacyjnej twórcy.Cienie zapomnianych przodkówFilm wykorzystuje motywy ludowych legend, religii i obyczajów. Przenika w głąb treści archaicznej kultury, w skomplikowany świat symboli, rytuałów i mitów. Jest to historia miłości huculskich Romea i Julii na tle dramatów egzystencjalnych i tragicznego losu ludzkiego.Legenda o twierdzy suramskiejFilm stylistycznie powiązany z Barwami granatu, składający się z serii ruchomych obrazów. Surrealistyczna i oniryczna stylistyka z minimalną ilością dialogów. Obraz poświęcony jest gruzińskim wojnom wszechczasów i wojownikom poległym za ojczyznę. Oparty na dawnej gruzińskiej legendzie, w której naród chcąc obronić kraj przed napaścią nieprzyjaciela, budował twierdzę.Kod ParadżanowaJest to zbiór pięciu filmów dokumentalnych o Siergieju Paradżanowie. W każdym z obrazów reżyser opisuje własne przeżycia oraz doświadczenia. Wśród dokumentów m.in. Opowieść o latach spędzonych w więzieniu oraz opis wielkiej przyjaźni z Andrejem Tarkowskim