• Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych „Kalejdoskop ucznia”, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji „Liczę” i „Rozwiązuję zadania”.• Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody): ORIENTACJA W PRZESTRZENICECHY WIELKOŚCIOWE✓ Porządkowanie wg jednej cechy✓ Porządkowanie wg dwóch cechKLASYFIKACJA✓ Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy✓ Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech✓ Karty logicznePOJĘCIE LICZBY NATURALNEJ✓ Porównywanie liczebności zbiorów✓ Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr✓ Liczby porządkoweDZIAŁANIA NA LICZBACH✓ Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków✓ Porównywanie sum i różnic✓ Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiemZADANIA TEKSTOWE✓ Dodawanie i odejmowanie✓ Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania✓ Obliczenia pieniężne✓ Wybieranie poprawnego sposobu obliczania✓ Zadawanie pytań do zadań✓ Wybieranie pytań do zadania✓ Zadania złożone✓ Zadania trudneFIGURY GEOMETRYCZNE✓ Rozpoznawanie figur✓ Rytmy✓ Mozaika✓ SymetrieJEDNOSTKI MIAR✓ Obliczenia pieniężne (monety)✓ Mierzenie długości✓ Mierzenie masy✓ Mierzenie czasu. Zegar✓ Mierzenie czasu. Dni tygodnia• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:✓ włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;✓ pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;✓ ćwiczenie sprawności rachunkowej;✓ porządkowanie zdobytej wiedzy;✓ powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;✓ wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.