W 1675 r., po wielu latach pirackiego życia, Henry Morgan umiejętnie pozyskał nominację na stanowisko gubernatora Jamajki, której towarzyszył wyraźny rozkaz oczyszczenia Morza Karaibskiego z piratów oraz bukanierów!Zamiast się temu podporządkować, Morgan namówił wszystkich swych dawnych "kolegów" i towarzyszy broni, by dołączyli do niego na emeryturze i zupełnie bezkarnie mogli się cieszyć zagrabionymi wcześniej łupami.Co roku, aby upamiętnić "stare dobre czasy", Morgan organizuje Wielkie Wyzwanie - regaty wokół wyspy, których zwycięzcą ogłoszony zostaje ten z kapitanów, który zgromadzi w ładowniach największą ilość złota.Jamaica to świetna gra o wyścigu pirackich statków na pięknej planszy. Nieskomplikowana, urzekająca mechanika, i, pomimo kostek, nie specjalnie losowa, bardzo dobrze sprawdza się w gronie rodzinnym. Opiera się na mechanizmie gospodarowania zasobami, z którym radzą sobie nawet młodsze dzieci.Liczba graczy: 2 - 6 osóbWiek: od 8 latCzas gry: ok. 45 minut Zawartość pudełka: plansza 66 kart akcji w 6 kolorach (po 1 kolorze dla gracza) 80 złotych dublonów 45 żetonów prowiantu 45 żetonów prochu 9 żetonów skarbu 12 kart skarbu 1 kompas pierwszego gracza 2 kości akcji 1 kość walki 6 statków w różnych kolorach (po jednym dla każdego gracza) 6 plansz ładowni (po jednej dla każdego gracza)