Kolejną kolekcją z serii "Przeboje Polskiego Kina", którą Wydawnictwo Telewizji Kino Polska oddaje do rąk swoich widzów, jest pakiet horrorów, zawierający trzy filmy reprezentujące ten wciąż rzadko uprawiany w polskim kinie gatunek, które pozostają jednocześnie alternatywą dla współczesnych krwawych opowieści epatujących makabryczną przemocą i okrucieństwem. Zastanawiając się nad horrorem w kinie polskim trzeba przyjąć, że gatunek ten został dość pogardliwie zepchnięty na obrzeża sztuki większość reżyserów zgodziła się z podziałem klasyfikującym tę tematykę jako właściwą kinu gatunków, a więc coś przeciwnego kinu autorskiemu i albo zaniechało prób w tym kierunku, albo starało się za wszelką cenę realizowane przez siebie filmy wpisujące się w tę stylistykę naznaczyć piętnem kina artystycznego. "Widziadło", "Lokis" i "Wilczyca" udowadniają jednak, że jakkolwiek polscy filmowcy nie sięgali często po arsenał tych środków wyrazu, w naszym kraju powstało kilka dzieł, wyróżniających się swoistą poetyką.
Wilczyca Kacper Wosiński wraca po walce w powstaniu 1863 roku do swego domu w chwili śmierci żony Maryny, przeklętej przez wszystkich za kontakty z szatanem. Maryna umierając przysięga prześladować Kacpra, gdziekolwiek by był. Wciela się w wilczycę, odnajduje go w pałacu w Rosołowcach, gdzie pracuje jako rządca.. Pierwsza udana próba stworzenia polskiego horroru kostiumowego. Problem kary za odstępstwo od ogólnie przyjętych zasad życia wsparto rozterkami niepodległościowo-patriotycznymi. Nakręcona w 1982 roku "Wilczyca" Marka Piestraka uważana jest za pierwszy rasowy polski horror, który zgromadził w kinach ogromna widownię.
Lokis Pastor Wittembach, lingwista i etnograf, wyrusza na Litwę i Żmudź w poszukiwaniu śladów starego piśmiennictwa sakralnego. W pociągu poznaje trzy damy wracające z podróży do Anglii: piękną Julię, jej ciotkę i angielską guwernantkę... Stylowy film grozy, delikatnie stopniujący napięcie. Wcześniej Majewski zrealizował kilka ważnych filmów telewizyjnych, adaptacji klasycznych nowel grozy (Awatar, Błękitny pokój, Wenus z Ille). Lokis jest kinową kontynuacją tych fascynacji reżysera.
Widziadło Mały dwór, pierwsze lata XX wieku. Życie jest uładzone, konwencjonalne - ale to pozory. Właściciel dworku, Piotr Strumieński, uważa swój związek z Olą za szczęśliwy. Nocami jednak przeżywa powtórnie epizody z pierwszego małżeństwa ze zmarłą tragicznie Angeliką. Niezaspokojona Ola romansuje z kuzynem. Piotr znajduje się ciągle w kręgu zaklęć Angeliki. Wspomnieniami o niej dzieli się z Pawełkiem, synem z Olą. Wiejska dziewczyna, niemowa, wtajemnicza chłopca w pierwsze przeżycia erotyczne.. Oscylujący między jawą a snem dramat utrzymany w klimacie prozy Irzykowskiego. "Widziadło" zaś, niezwykle wrażliwy wizualnie film Marka Nowickiego, obwołano pierwszym polskim horrorem erotycznym.