Gry komputerowe coraz częściej stają się przedmiotem zainteresowania badaczy kultury audiowizualnej. Rośnie liczba publikacji na ten temat. Również w Polsce. Książki te jednak poświęcone są przede wszystkim tekstotwórczym uwarunkowaniom gier. Autorka w książce Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych dokonuje znaczącego przesunięcia akcentów z pola syntaktyczno-semantycznego na obszar pragmatyczny, książka uwypukla kwestie szeroko rozumianego odbioru i użytkowania gier. Jest to pierwsza w Polsce rzetelna charakterystyka internetowego środowiska graczy. Książka Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych daje czytelnikowi dużą satysfakcję poznawczą, zmusza do krytycznej refleksji nad jednym z istotnych wymiarów dzisiejszej popkultury, wiążącym się z partycypowaniem w kulturze zapośredniczonej technologicznie. Widać, że autorka tkwi głęboko w świecie, który opisuje, że porusza się w badanych realiach swobodnie zarówno jako użytkowniczka i promotorka cyberrozrywki, jak i uważna jej interpretatorka. Książka poza walorami poznawczymi, jest bogata informacyjnie.