Książka Mirosława Ratajczaka, krytyka towarzyszącego twórczości Eugeniusza Geta-Stankiewicza przez niemal cztery dekady, prezentuje całościowy dorobek artysty. Krytyczny esej ilustrowany jest obszernym wyborem reprezentatywnych prac Geta, od juweniliów po dzieła ostatnie. Całość zamknięto w atrakcyjnej, albumowej szacie graficznej. Eugeniusz Get-Stankiewicz był jednym z najoryginalniejszych artystów w historii polskiej sztuki powojennej, godzącym z powodzeniem status outsidera z popularnością, która we Wrocławiu – mieście w którym mieszkał i pracował od początku lat sześćdziesiątych – przybrała wręcz postać legendy. Wybitny plakacista a zarazem wirtuoz szlachetnych technik graficznych, swobodnie przekraczał granice rodzajów i dyscyplin plastycznych, ignorując wszelkie podziały na sztukę wysoką i niską. Jedyną ramą, która zdawała się go ograniczać, była rama jego osobowości twórczej – osobowości prowokującej artystycznie i intelektualnie.