Podręcznik przygotowany przez hiszpańsko-polski zespół autorów. W pełni dostosowany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017.Poziom podręcznika: A1 Cechy podręcznika:-podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniuZ przejrzysta struktura każdego rozdziału-łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych-wyraźny cel pracy językowej nauczyciela– budowanie sprawnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej– reforma 2017- konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku– komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie.Budowa podręcznika:-sześć rozdziałów o stałym układzie z klarownie określonymi celami lekcji– W tym rozdziale poznasz + jednostka wprowadzająca do podręcznika– pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim: Unidad 0-system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych sprawności językowych u uczniów– zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające sprawność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające sprawność pisania, jak i zadania rozwijające sprawność mówienia + winietki zawierające wskazówki i informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne oraz winietki prowadzące uczniów przez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię-nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem– każdy rozdział zawiera zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania– ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego – wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras…-silny nacisk na komunikację– praca z dialogami, przetwarzanie między tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym– praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Espanol en acción-teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja: !Qué interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego-praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania informacji w internecie, sekcja: Mi proyecto-prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału– ujęcie tabelaryczne z wykorzystaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych– sekcja: Mis apuntes de gramática-przejrzysty słowniczek tematyczny w każdym rozdziale. sekcja: Mi primer diccionario-zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos -samoocena, sekcja: Autoevaluación.