Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednym z fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju. Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych. Jak zatem znależć równowagę pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, jakim jest rozwój i konkurencyjność firmy; jak zorganizować rodzinę, aby uniknąć konfliktów międzypokoleniowych?Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami „familijnymi” różnych branż i wielkości.Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do lepszego zrozumienia:- istoty i celów biznesu rodzinnego,- problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności- oraz uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania,- a także przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę.Pomogą w tym również zamieszczone w książce:- testy psychologiczne,- kwestionariusze kwalifikacyjne,- bilanse i plany sukcesyjne,- a także przykłady i studia przypadków znanych firm rodzinnych.Publikacja adresowana jest do właścicieli i menedżerów firm rodzinnych, osób, które przygotowują się do podjęcia tego typu działalności, wykładowców i studentów kierunków biznesowych, szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych tą problematyką.