Od wielu lat zmienia się polska szkoła, powstają nowe programy nauczania języka ojczystego, pojawiają się coraz nowocześniejsze podręczniki, a problemy uczniów z ortografią wciąż pozostają takie same, jeśli nie większe. dysortografików. Dlatego tak niezmiernie ważna jest systematyczna i wielokierunkowa praca nad kształceniem kompetencji ortograficznych uczniów. Drogą do osiągnięcia sukcesu w ortografii są przede wszystkim ćwiczenia oraz właściwe teksty sprawdzające umiejętności uczniów w tym zakresie. Od lat towarzyszą one uczniom na wszystkich etapach szkolnej edukacji polonistycznej. Niezwykle ważne jest aby ćwiczenia zaciekawiły uczniów treścią. Nie ma nic gorszego w ortografii jak nuda i rutyna. Pozycja ta jest zbiorem tekstów z lukami wraz z ćwiczeniami utrwalającymi pisownię wyrazów, które mogą sprawić trudności. Wszystkie teksty stanowią spójną całość, opowiadają bowiem historię pewnego rodzeństwa - Kasi i Tomka. To z nimi czwartoklasiści będą pokonywać trudności ortograficzne. Ponieważ są to postacie podobne do zwykłych uczniów, może łatwiej będzie walczyć z błędnymi nawykami ortograficznymi. Przeżywając z Kasią i Tomkiem ich przygody i uczestnicząc w codziennych sytuacjach, uczniowie będą mogli przypomnieć sobie z klas młodszych, jak zmiękczamy spółgłoski, dlaczego inaczej piszemy niż mówimy, kiedy należy pisać "rz", a kiedy "ż" oraz inne ważne reguły ortograficzne. Wykonując ćwiczenia, czytają o zdarzeniach, które mogą ich wiele nauczyć i przestrzec przed popełnieniem niewłaściwego kroku.