Publikacja pt. Drugooteścik powstał z myślą o dzieciach, które – poprzez naukę i zabawę – chciałyby rozwinąć swoje kompetencje i umiejętności. Adresatem publikacji są również rodzice i nauczyciele, którzy chcą wspierać dzieci w tych działaniach. Zbiór pięciu testów, zawierających po kilkadziesiąt zadań, jest wygodnym i pożytecznym narzędziem w codziennej pracy dziecka. Zadania, które znajdują się w testach niniejszej publikacji są zgodne z zapisami nowej „Podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach kształcenia”, zawierają jednak też takie, które poza tę „Podstawę …” wykraczają. Zadania badają wiedzę i umiejętności z zakresu czterech edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i technicznej. W zakresie każdej z tych edukacji wybrane zostały te umiejętności, które wydają się istotne do dalszej nauki dziecka i mają wyraźnie praktyczny charakter. Mają one na celu sprawdzić czy: w zakresie edukacji polonistycznej uczeń potrafi: czytać, czyli: – odczytywać uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy, – znać wszystkie litery alfabetu, czytać i rozumieć proste, krótkie teksty, – posługiwać się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie, – rozumieć sens historyjek obrazkowych, pisać, czyli: – dbać o estetykę i poprawność graficzną pisania, – pisać, przepisywać, pisać z pamięci proste, krótkie zdania,